Podcasts

Zelfspodcast met Sander Schimmelpenninck

Sander Schimmelpenninck heeft ook een podcast. In de Zelfspodcast nemen jeugdvrienden  Jaap Siewertsz van Reesema en Sander hun leven en de wereld door. Twee dertigers met carrières in de media, met Instagrammable levens, maar ook huismussen die verlangen naar het platteland. Twee maatjes met zeer verschillende karakters, maar een gedeelde liefde voor zelfbeklag. Elke week een rondje dieptepunten, één hoofdonderwerp, vele zijpaadjes, kansloze business ideeën en gegluur naar mooie meisjes. Kortom, Sander Schimmelpenninck en Jaap Siewertsz van Reesema doen maar wat.

Vanaf de lancering behoort de Zelfspodcast tot de best beluisterde podcast van Nederland, met wekelijks tot wel 200.000 luisteraars! De grootste groep van de luisteraars zijn millennials (tussen de 20 en 40 jaar). Het is de eerste ‘Vriendenpodcast’ van Nederland en gaat over persoonlijke verhalen en maatschappelijke thema’s.

Advertentiemogelijkheden voor de podcast van Sander Schimmelpenninck

Er zijn natuurlijke en organische advertentiemogelijkheden mogelijk voor de podcast van Sander Schimmelpenninck.

Waarom adverteren in een podcast?

  1. Podcasts groeien explosief wereldwijd. 1 op de 5 Nederlanders luistert maandelijks, en daarmee groeien ook de advertentie-inkomsten met momenteel meer dan 20% per jaar.
  2. Podcast advertenties zijn 22% effectiever dan TV-advertenties en vijfmaal effectiever dan webadvertenties.
  3. Podcast bereiken ook de ‘unreachables’ (18-35 jaar) en hoger opgeleiden.
  4. Podcasts hebben een trouw publiek (88% van luisteraars van een serie, luistert alle afleveringen die online komen). Handig, omdat je gemiddeld 12x een advertentie moet zien/luisteren om te converteren. Een reden hiervoor is dat luisteraars, veel meer dan bij traditionele media, een sterke band voelen met de maker door de persoonlijke, intieme en pure setting van het medium.

Meer informatie over Sander Schimmelpenninck?

Wil je meer informatie over de advertentiemogelijkheden, neen dan hier contact met ons op!

Tonny Media

In het najaar van 2020 richtte Sander, samen met Jaap Reesema en Titus van Dijk, Tonny Media op. Naast het ontwikkelen van vernieuwende podcast- en televisieformats, houdt ‘Tonny’ zich bezig met communitybuilding, social media-strategieën en creëert eigen reclamecampagnes.